מרפק טניס

מה זה?
מרפק טניס הינו מצב של גירוי אזור המוצא הגידים המיישרים של האמה ושורש היד, בחלק החיצוני של המרפק.

גירוי הגידים המיישרים עלול לקרות מפעילות מאומצת חזרתית של המיישרים (כמו בשימוש במחבט טניס), מפעילות עם מכשור רוטט (פטישי אויר למשל), או ללא כל סיבה ברורה.

התלונה העיקרית במרפק טניס היא כאב בחלק החיצוני של המרפק. לרב, מדובר בכאב המחמיר בפעילות מסוימת, ומוקל במנוחה. פעולות כמו יישור שורש היד כנגד התנגדות, או שימוש בידיים לצורך קימה מכסא, הן שכיחות כגורם המחמיר את הכאב. תחושת נוקשות של המרפק לאחר מנוחה, גם היא תלונה שכיחה.

איך מאבחנים מרפק טניס?
עיקר האבחנה מתבצע על ידי שילוב בין התלונות האופייניות, לבדיקה הגופנית. מיקום הרגישות, בשילוב עם התנועות הייחודיות המחמירות את הכאב, הם שייתנו את האבחנה. אין חובה לבצע הדמיה לצורך אבחנה של מרפק טניס.

טיפול שמרני – הטיפול השמרני כולל טיפול נגד דלקת ע"י תרופות או ע"י הזרקה למרפק, שימוש בחבק מרפק, אשר מפחית את העומס על הגידים המיישרים, ופיזיותרפיה הכוללת בעיקר מתיחה של המיישרים. בתחום ההזרקות למרפק, ישנו טיפול הנחשב חדשני למדי, בשם הזרקת PRP. מדובר בהזרקה של פלסמה מסורכזת מדמו של המטופל, המאפשרת שימוש בתכונות הריפוי הטבעי של הגוף, ע"י ריכוז גבוה של חומרי ריפוי המוזרק אל מקום הבעיה.

טיפול ניתוחי – מקרים בודדים מגיעים לניתוח. הניתוח לטיפול במרפק טניס הינו הטרייה של מוצא הגידים המיישרים, והוא יכול להתבצע בשיטה פתוחה או בשיטה ארתרוסקופית, ללא הבדל משמעותיי בסיכוי ההצלחה.